Лексика

32733

18.12.2023

Ділова англійська: фрази, що знадобляться в щоденній комунікації

Носії англійської мови, розмовляючи з бізнес-партнерами або колегами, звучать професійно та ввічливо. Ділова англійська, фрази з якої використовуються на різних зустрічах, переговорах і в листуванні, дозволяє досягти такого ефекту. Правильно говорити в кожній ситуації – ціле мистецтво. Є думка, що фрази ділової англійської потрібні тільки бізнесменам, але вона помилкова. У цій статті ми розберемо, кому потрібен такий вид іноземної мови, і вивчимо основні конструкції, які знадобляться всім.

Зміст

1. Кому варто вивчати ділову англійську

2. Різниця між загальними та діловими англійськими фразами

3. Специфіка курсу ділової англійської

4. Фрази ділової англійської, які варто вивчити всім

4.1. Вітаємось

4.2. Переходимо до переговорів

4.3. Переконуємо співрозмовника

4.4. Хвалимо роботу колеги або партнера

4.5. Не погоджуємося

5. Як поповнити запас слів діловими англійськими фразами


Кому варто вивчати ділову англійську
 

Студент ви, офісний працівник, фрілансер або бізнесмен, вивчити ділову англійську варто в будь-якому випадку. Англійська мова поступово потрапляє в усі сфери життя. Сьогодні важко уявити хорошу роботу, де в основних вимогах не буде вказане володіння діловою англійською, специфічними фразами, які властиві цьому виду іноземної.
 

Ділова англійська: фрази, що знадобляться в щоденній комунікації - 1

Для успішної кар'єри важливо знати базові фрази ділової англійської
 

Загальний розмовний рівень володіння іноземною мовою – це добре, але коли справа доходить до написання офіційного e-mail, телефонного дзвінка або зустрічі з колегою з-за кордону, не варто використовувати просторіччя. Є спеціальні фрази в діловій англійській, канцеляризми, що використовуються в офіційному спілкуванні. Забронювати квитки, номер у готелі або уточнити деталі конференції краще в офіційному стилі. Студенту варто потренуватися писати офіційні листи, адже знайти роботу простіше, прикріпивши до резюме (CV) супровідний лист (cover letter).

І це далеко не всі можливості, які вам дасть ділова англійська, це також і спеціальні навички, вкрай необхідні для певного роду професій, таких як офіс-менеджер, юрист, економіст тощо.

Ділова англійська необхідна для корпоративного спілкування. Професійне листування – це не спілкування з партнерами в чаті й месенджерах, це оформлення документації, де важлива чітка структура. Зрозуміло, дотримання структури листа є основним критерієм при написанні, але не варто забувати про наповненість мови. Що це таке? Це використання фраз ділової англійської, а також ідіом, які зроблять вашу мову не тільки структурованою, грамотною, але і яскравою, насиченою, цікавою. Крім цього, ділова англійська – не просто практика мови, це багато профільних можливостей її використання: здійснення платежів і банківських операцій, проведення презентацій та івентів іноземним партнерам. Також відвідування курсів ділової англійської допоможе в перекладі документації, вам стане легше орієнтуватися в ідіомах і фразах ділової англійської.


Різниця між загальними та діловими англійськими фразами
 

Основна різниця між діловою та загальною іноземною – мета вживання. Так, загальний рівень об'єднує широкий спектр повсякденних тем, він простіший і більш безпосередній. Тоді як ділова англійська має більш складні конструкції, у ній рідко використовуються скорочення та просторіччя. Вивчаючи фрази ділової англійської, ви розширюєте свій лексичний запас. Це не нова мова, а лише спосіб комунікації на більш професійному рівні. Крім загальних офіційних словосполучень, спеціалізовані курси ділової англійської передбачають вивчення термінології конкретної професії. 


Специфіка курсу ділової англійської
 

В основному, цей курс англійської мови розвиває такі навички:

  • складання резюме та супровідного листа;
  • проходження, а також проведення співбесіди;
  • ведення ділового листування та корпоративної документації з використанням зворотів і фраз ділової англійської;
  • телефонна комунікація;
  • проведення мітингів, перемовин та івентів.

Це список тих навичок, які будуть необхідні незалежно від тієї сфери і спрямованості, в якій ви працюєте. Особлива увага в навчанні студентів приділяється саме комунікативним навичкам, що такі необхідні при проведенні переговорів або конференцій. Письмо теж необхідне: вживання поширених фраз ділової англійської, а також дотримання правил з написання листів допоможе навіть на відстані здобути прихильність іноземних партнерів і зміцнити репутацію.

На заняттях використання рідної мови зводиться до мінімуму, що дозволяє повністю зануриться в мовне середовище. Винятки бувають лише на курсі Beginner: для студентів початкового рівня можливе пояснення організаційних моментів рідною мовою. Однак навіть на початковому рівні процес навчання здійснюється англійською. Не варто побоюватися, що навчання буде супроводжуватися труднощами через відсутність рідної мови на заняттях. Викладачі використовують наочні матеріали: картинки і картки, що однозначно полегшить сприйняття іноземної мови.

Студенти виконують різні завдання:

  • побудова професійних діалогів з використанням правил мовного етикету, а також використання кліше і фраз ділової англійської;
  • читання ділової документації англійською мовою без словника з метою пошуку інформації;
  • робота з текстами за фахом (включаючи фрази, ідіоми ділової англійської);
  • вивчення з використанням на практиці граматичного мінімуму, що включає граматичні структури, необхідні в усній і письмовій формах ділового спілкування;
  • вивчення професійної лексики, включаючи спеціалізовані фрази ділової англійської.

Однак слід мати на увазі, що таке навчання не включає в себе вивчення вузькоспеціалізованої лексики, яка застосовується в конкретних сферах бізнесу (медицина, юриспруденція, туризм). Відповідно, до програми входить виключно та лексика ділової англійської, яка є необхідною в стандартних ситуаціях. І якщо є необхідність вивчення саме специфічної лексики, то слід підібрати спеціалізований курс вузької спрямованості, пов'язаної з родом діяльності: юриспруденція, банківська справа, медицина або туризм.

Щодо рівня знання мови, необхідного для старту вивчення ділової англійської, слід зазначити, що починати можна навіть із нульовим рівнем знання загальної англійської. Такий курс називається «ділова англійська для початківців». Проте бажано мати рівень не нижче Pre-Intermediate для більш продуктивного вивчення курсу, правильної побудови речень, а також вживання спеціалізованої лексики, включно зі зворотами та фразами ділової англійської на письмі без граматичних помилок.

Перш ніж обирати курси, необхідно поставити собі цілі, які ви хочете досягти після їх завершення. Мета має бути конкретною. «Хочу вміти спілкуватися з партнерами англійською», – явно не підходить, хоча саме таку мету, в основному, заявляють студенти при анкетуванні. Ця мета не має конкретних часових рамок, а значить, студент буде менш організований. Більш чітко сформульована мета буде звучати приблизно так: «Хочу за 3 місяці навчитися вести перемовини з партнерами і проводити мітинги, використовуючи ідіоми і фрази ділової англійської».

Для чого потрібна мета:

  • допоможе структурувати свій робочий розклад і вільний час;
  • допоможе дисциплінувати студента, адже коли є чіткі рамки – студент більш зібраний і мотивований;
  • викладач курсів зможе здійснювати контроль щодо досягнення поставлених цілей.

Слід зазначити і таку мету, як отримання сертифіката, що підтверджує рівень володіння англійською мовою. При цьому, студент може зіштовхнутися з такою проблемою як правильний вибір іспиту. Основні іспити з ділової англійської:

  • Cambridge BEC (Business English Certificate);
  • Business English Test (Pearson);
  • TOEIC (Test of English for International Communication.

Робити вибір слід не навмання, а порадившись безпосередньо з керівником або уточнивши, який сертифікат необхідний для успішної співбесіди при влаштуванні на роботу. Іспит на отримання сертифікату студенти складають у спеціальному центрі, а підготуватися можна як самостійно, так і на курсах, що буде більш продуктивно. 


Фрази ділової англійської, які варто вивчити всім
 

Крім специфічної професійної термінології, під час вивчення ділової іноземної мови ви запам'ятовуєте загальноприйняті ідіоми, які використовуються на бізнес-зустрічах, конференціях, у діловому листуванні.
 

Ділова англійська: фрази, що знадобляться в щоденній комунікації - 2

Гарне перше враження – запорука успішних переговорів


Вітаємось
 

Привітання – важливий етап будь-якої зустрічі або знайомства. Від першого враження від людини часто залежить результат усіх переговорів. Вивчіть кілька фраз ділової англійської для таких випадків.

Замість «Hello», залежно від часу доби, краще вживати:

  • Good Morning – з 5 ранку до 12:00;
  • Good Afternoon – з 12:00 до 18:00;
  • Good Evening – після 18:00.

«Доброї ночі» в англійській мові не використовується як вітання. «Goodnight» можете сказати, пізно прощаючись: «See you tomorrow. Goodnight».

В офіційному листі вітання краще починати зі слів «Dear Sir or Madam». 

Якщо знаєте ім'я адресата листа, то його потрібно додати до вітання:

  • Dear Mrs [прізвище] – для заміжніх жінок;
  • Dear Miss [прізвище] – для незаміжніх жінок;
  • Dear Mr [прізвище] – для чоловіків.

Якщо адресат має наукове звання, у привітанні замість «Mrs», «Miss» і «Mr» використовуйте його, наприклад: 

  • Dear Prof [прізвище]; 
  • Dear PhD [прізвище];
  • Dear Dr [прізвище].

Крім самого вітання, використовуйте ввічливі конструкції, такі як «радий(а) познайомитися», «радий(а) зустрічі», подякуйте співрозмовникові за час. Ось деякі фрази для першої зустрічі:

Thank you for finding the time to meet with me today

Дякую, що знайшли час зустрітися зі мною

Thanks for coming today (on such a cold day / so early in the morning)

Спасибі, що прийшли сьогодні (у настільки холодний день / у настільки ранній час)

It's my pleasure to meet you

Радий(а) зустрічі з вами

(ця фраза ділової англійської використовується на першій зустрічі з людиною; якщо ви з людиною вже знайомі та раді її бачити, «meet you» потрібно замінити на «see you»)

Nice to meet you in person

Радий(а) познайомитися з вами особисто

My pleasure

Дуже приємно

 

Переходимо до переговорів
 

У ділових переговорах важливе не тільки правильне вітання, а й подальша розмова. Потрібно знати, як ввічливо попросити партнерів перейти до суті справи, уточнити або заперечити.

Щоб перейти до суті справи, можна використовувати конструкції:

  • Let’s get down to business;
  • Let’s do business;
  • Let’s get to the point;
  • Let’s get to it.

У бізнесі немає місця непорозумінням і здогадкам. Якщо ви не зовсім зрозуміли, що має на увазі партнер, або висловлювання може трактуватися по-різному, варто ввічливо перепитати або уточнити сказане. Наприклад, використовуйте такі фрази ділової англійської:

When you say…, do you mean…?

Коли ви кажете…, ви маєте на увазі...?

Can you clarify that for me?

Могли б ви пояснити це мені?

Let me see if I understood you correctly. You’re saying that…

Дозвольте уточнити, чи правильно я вас зрозумів(ла). Ви кажете, що…

Could you elaborate on that?

Чи не могли б ви детальніше розповісти про це?

 

Після того, як вам уточнили або дали відповідь на запитання, співрозмовникові варто подякувати:

I got it. Thank you!

Я зрозумів(ла), спасибі!

Now I understand. Thanks a lot!

Тепер я розумію. Дуже дякую!

 

На зустрічах із партнерами важливо спрямовувати співрозмовника в той бік, який вам потрібно, щоб розмова не зайшла «не туди». Використовуйте в діловій англійській фрази для коригування ходу розмови:

Okay, we’ve still got a few points to get through, so…

Добре, у нас є ще кілька пунктів для обговорення, тому...

Let’s move on to the next topic / point on the agenda, shall we?

Перейдемо до наступної теми / питання порядку денного?

I think we’ve spent enough time on this topic. Moving on…

Думаю, ми достатньо часу витратили на цю тему. Давайте перейдемо до...

If nobody has anything else to add, let’s move on to the next issue

Якщо більше ніхто нічого не хоче додати, давайте перейдемо до наступного пункту

Let’s turn our attention to…

Давайте звернемо увагу на...

Right, I think we’ve covered that, so…

Добре, думаю, ми вже це обговорили, тому...​

 

Переконуємо співрозмовника
 

Коли справа доходить до важливого пункту й вам потрібно переконати партнерів або клієнтів купити товар, послугу або прийняти пропозицію, важливо мати відповідний запас слів. Використовуйте такі конструкції:

Think about it and get back to me

Подумайте про це і повертайтеся

I can assure you that...

Можу запевнити вас, що...

Take a second and imagine…

Лише уявіть на хвилину...

What this gives you is...

Це дасть вам...

So you know what you're getting...

Тобто ви знаєте, що отримуєте...

What I'd like you to consider is…

Я хотів(ла) би звернути вашу увагу на...

Don't give me an answer straight away

Не відповідайте одразу

 

Хвалимо роботу колеги або партнера
 

Під час спілкування з колегами або партнерами в кожній справі важливо відзначати їхні успіхи. Використовуйте правильні ділові англійські фрази:

Good job!

Чудова робота!

You rock!

Ви вогонь!

You did it!

Ви це зробили!

I knew you could do it!

Я знав(ла), що ви впораєтеся!

It’s impressive!

Це вражає!

You really deserved it!

Ви насправді заслуговуєте на це!

Well done!

Добре спрацьовано!

You’ve got it!

Вам вдалося!

Nothing can stop you now!

Нічого зараз не може зупинити вас!

 

Ділова англійська: фрази, що знадобляться в щоденній комунікації - 3

Активно вживайте ділову англійську в спілкуванні з колегами та партнерами


Не погоджуємося 
 

Вивчаючи фрази ділової англійської, особливу увагу зверніть на використання конструкцій, щоб чемно відмовитися від чогось або не погодитися. Часто потрібно відстоювати думку, зберігаючи хороші ділові відносини. Ось кілька фраз, якими варто озброїтися для таких випадків:

There is some truth to what you’re saying but don’t you think that…

У тому, що ви говорите, є частка правди, але хіба ви не думаєте, що...

True, that is a fair point, but I have to say I disagree…

Правда, це справедливо, але я маю сказати, що не згоден(на)...

I respectfully disagree

З усією повагою, я не згоден(на)

I’m afraid I disagree

Боюся, я не згоден(на)

I’m not sure I agree with you on…

Я не впевнений(на), що погоджуюсь із вами в тому, що...

I’m sorry but I have to disagree with you on…

Вибачте, але я не згоден(на) з вами щодо...

I’m sorry but I don’t agree

Вибачте, але я не погоджуюсь

I don’t think you and I have the same opinion on this issue

Я не думаю, що у нас із вами однакові думки з цього питання

I’m sorry but I have a completely different opinion on that

Вибачте, але у мене зовсім інша думка з цього приводу

 

Після чого можете запропонувати свій варіант:

My suggestion would be to…

Моя пропозиція була б...

How about…

Як щодо...

If you ask me, I think we should…

Якщо ви запитаєте мене, я думаю, нам слід...

An alternative solution might be…

Альтернативним рішенням може бути...

 

Існує думка, що ділова англійська прісна, і головне – вивчити основні граматичні часи. Однак знання ідіом і фраз ділової англійської допоможе вам не тільки урізноманітнити вашу мову, а й повністю завоювати увагу слухача.


Як поповнити запас слів діловими англійськими фразами
 

Зараз знайти необхідну лексику для вивчення дуже легко. Це стосується не тільки загальної, але й ділової англійської. Якщо вас цікавить специфічна термінологія, читайте статті за темою на спеціалізованих бізнес-ресурсах, таких як Business Insider і Kyiv Post. Багато світових видань мають тематичні рубрики. Також читайте літературу за своєю спеціальністю, книги допоможуть розширити професійний лексичний запас. А в YouTube ви знайдете чимало відео та подкастів із фахівцями на тему, яка вас цікавить. Використовуйте субтитри, щоб знаходити, виписувати, запам'ятовувати та практикувати необхідні фрази, властиві діловій англійській.

Читайте також:

Хочеш на безкоштовний пробний урок?

Close

Оберіть спосіб зв'язку з нами

Залишились питання? Пишіть сюди, ми постараємось допомогти.

Telegram Viber
Close

Зворотний дзвінок

Ми передзвонюємо у будні дні з 10:00 до 18:00.